Veel gestelde vragen
Betalingen en veiligheid
Om in te loggen in je account bij Ottimare, klik je op het inlog icoon bovenaan in het scherm (of bij mobiele apparaten op het icoontje in het drop down menu).
Er wordt gevraagd je e-mailadres in te vullen en vervolgens ontvang je een eenmalig te gebruiken verificatie code in je e-mail. Je hoeft dus geen password te onthouden. De volgende keer dat je inlogt krijg je een nieuwe code. Dat is wel zo handig en veilig vinden wij.
Je kunt veilig betalen voor een bestelling met verschillende credit en betaalkaarten (Maestro).
De volgende credit cards worden geaccepteerd: Visa®, MasterCard®, American Express®. Je kunt ook betalen via Paypal® en Apple Pay®.
We gebruiken Mollie Payments voor veilig betalingsverkeer. Je kan ook betalen met je eigen bankomgeving met Ideal (Nederland) of Bankcontact (België).
Op het bankafschrift zul je de naam 'Krekwerk- Ottimare' zien. Ottimare is een merk van Krekwerk. Dit bedrijf is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 63972603).
Het bankrekeningnummer dat je ziet is van Mollie Payments, onze betalingsprovider die zorgt voor veilig betaalverkeer.
Verzending en bezorging
Ja, behalve naar Nederland verzenden we o.a. ook naar België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland. De complete lijst met landen vind je terug in onze verzendvoorwaarden.
Buiten bovengenoemde regio's
Bent u buiten deze landen gevestigd, neem dan contact met ons op voor verzenddetails en prijzen.
Na het ontvangen van jouw betaling wordt je pakketje tussen 1 à 3 werkdagen verzonden.
Ja, je ontvangt de tracking code, waarmee je de status van de bezorging kan volgen.
Bestellingen bij Ottimare worden verzonden per post (PostNL). Het pakje wordt in andere landen afgeleverd door de lokale postale partner van PostNL.
Dit hangt af van de order. In veel gevallen zal het pakje door de brievenbus passen. Bij orders met meerdere of grotere producten zal dit niet het geval zijn. In sommige gevallen kan Ottimare ervoor kiezen dat er voor de ontvangst moet worden getekend.
De verzendkosten kunnen per regio verschillen en worden berekend bij het afrekenen.
Lees onze verzendvoorwaarden. Voor landen buiten de Europese Unie kunnen BTW, invoerrechten en douanekosten van toepassing zijn.
Retourneren en restituties
Als u uw bestelling wilt retourneren en om terugbetaling vraagt, heeft u de mogelijkheid om elk via Ottimare.nl besteld product binnen veertien (14) kalenderdagen na de leveringsdatum te retourneren.
Het is op dit moment niet mogelijk om uw artikel te ruilen. U kunt het beste het oude product terugsturen zoals hierboven is beschreven voor retourneren en het nieuwe product bestellen. Dit is de makkelijkste en snelste manier om uw nieuwe product te ontvangen.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant.
Zorg ervoor dat je altijd het verzendbewijs en de track & trace gegevens van het postbedrijf bewaart. Dit is het retourbewijs.
Als u om terugbetaling vraagt, stuurt u het product terug naar Ottimare. Voeg uw factuur (of een kopie in het geval van een gedeeltelijke retournering) toe aan het pakket en vul het retourformulier in dat hu hier kunt downloaden.
Zorg ervoor dat u de juiste verpakking gebruikt voor de retourzending, zodat de goederen niet beschadigen tijdens het transport. Voor waaiers, retourneer ze altijd in de originele verpakking, zodat er geen kans is op ontvouwen. Ottimare accepteert geen retourzendingen van producten die gebruikt zijn of tekenen van slijtage vertonen.
Het retouradres:
- Ottimare
- t.a.v. M. Otten
- Molenweg 2B
- 8162 PG Epe
- Nederland
Ottimare zal het aankoopbedrag voor het product dat u wilt retourneren
terugstorten binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product. Zorgervoor dat het product onbeschadigd aankomt, nooit is gebruikt en geen tekenenof slijtage of vlekken vertoont.
Het aankoopbedragwordt teruggestort via dezelfde methode als waar de bestelling mee betaald is.
OPMERKING: Zorg ervoor dat het product onbeschadigd aankomt, nooit is gebruikt en geen tekenen van slijtage of vlekken vertoont. In het geval dat een product beschadigd of gebruikt is, komt u niet in aanmerking voor restitutie.
Bestelproces
Tussen het plaatsen van een order en het ontvangen van de bevestiging kunnen een paar minuten zitten. Heb je na enkele minuten nog steeds geen bevestiging? Check dan je spam/ongewenste e-mail inbox. Het kan bij sommige e-mailsystemen gebeuren dat de orderbevestiging daarin is gekomen. Heb je hem nog niet gevonden? Neem dan contact met ons op.